דוגמאות לטעימות ראשונות

28 בינואר 2014
יעל בינדר-משיח

דוגמאות למזון ראשון לתינוקותהאם את יודעת שתינוקך לא צריך לאכול דייסות כמזון ראשון?

הטעם הראשון של תינוקך צריך להכיל מרכיב אחד, ולא מכלול של טעמים.

הנה כמה אפשרויות נפלאות למזונות הראשונים עבור תינוקך, בשלב הטעימות הראשונות, הם אבוקדו, בננות ובטטות. מזון בריא ומזין הופכים את הזון הראשון לנהדר עבור תינוקך, משום שהם קלים לעיכול ועשירים בוויטמינים, מינרלים, שומנים וחומרים מזינים אחרים שתינוק גדל צריך.

דף זה מכיל דוגמאות למתכונים של מאכלים ראשוניים תוצרת בית, טריים לתינוקך, שניתן לתת בשלב הטעימות בין 4 חודשים ל- 6 חודשים.
אל תשכחי שהטעימות ניתנות בכמות מזערית ואינן מחליפות את ההנקה או הפורמולה עד גיל 6 חודשים.

אבוקדו מזון ראשון נהדר עבור תינוקך, לאבוקדו עשיר בשומנים חיוניים ובחומרים מזינים שתינוק גדל צריך. האבוקדו מתעכל בקלות ואינו גורם לכאבי בטן אצל מרבית התינוקות.
ניתן למעוך אותו בקלות, ללא צורך בבישול.

וויטמינים: C, A, ניאצין, חומצה פולית.

מינרלים: אשלגן, זרחן, ברזל, מגנזיום, סידן.

  1. מקלפים ומוציאים את הגלעין של אבוקדו בשל – לא מבשלים.
  2. לחתוך מעט "בשר" החוצה ולמעוך עם מזלג.
  3. אין צורך להשתמש במכשיר למעיכה, לאבוקדו כמו לבננה, יש מרקם רך מאוד.
  4. הוסיפי מעט מים/פורמולה/חלב אם כדי לדלל.
  5. בתאבון!

בננות בננות הן עוד אוכל ראשון נהדר עבור תינוקך. מחקרים מראים שבננות יעילות לכאבי בטן ומסייעות בעיכול. בננות מתוקות, עשויות לעזור לתינוקך בקלות רבה יותר כדי לקבל את החוויה הראשונה של האוכל.

ויטמינים: C, A, חומצה פולית.

מינרלים: אשלגן, זרחן, סלניום, מגנזיום, סידן.

  1. לקלף בננה בשלה – לא מבושלת.
  2. הניחי מעט בננה בבלנדר/מעבד מזון/קוצץ מזון.
  3. הוסיפי מעט מים/פורמולה/חלב אם כדי לדלל, ותתחילי לרסק למרקם נוזלי.
  4. ניתן גם למעוך את הבננה בקערה בעזרת מזלג רגיל (לקבלת רכות נוספת ניתן לחמם את הבננה כ- 25 שניות במיקרוגל).
  5. בתאבון!

אגסים

וויטמינים: C, A, חומצה פולית.

מינרלים: אשלגן, זרחן, מגנזיום, סידן.

  1. מקלפים וחותכים לקוביות כדי להימנע מהזרעים הקטנים של האגס.
  2. מאדים/מבשלים עד שהאגס רך.
  3. מניחים במעבד מזון/קוצץ מזון/מעבד מזון/ ורסקי עד שהתערובת חלקה (באם האגס מאוד רך ניתן גם להשתמש במזלג).
  4. הוסיפי ממי הבישול שנשארו במידת הצורך, כדי לקבל מרקם נוזלי.
  5. בתאבון!

דלעת או דלורית

  1. קלפי חלק מהדלעת או מהדלורית, חתכי לקוביות את הכמות הרצויה, והוציאי את הגרעינים.
  2. מאדים/מבשלים עד שהם רכים (כמו בהרתחת תפוח אדמה לפירה).
  3. מניחים במעבד מזון/קוצץ מזון/מעבד מזון, ורסקי עד שהתערובת חלקה.
  4. הוסיפי ממי הבישול שנשארו במידת הצורך, כדי לקבל מרקם נוזלי.
  5. בתאבון!

בטטות

ויטמינים: C, חומצה פולית.

מינרלים: אשלגן, נתרן, סלניום, זרחן, מגנזיום סידן.

  1. לשטוף היטב את הבטטה, לעשות בה חורים בעזרת מזל ואז לעטוף בנייר כסף (אין צורך לקלף כשבוחרים באפייה כשיטת בישול).
  2. תכניסי לתנור לחום של 180 מעלות במשך 30 דקות או עד שהם רכים.
  3. מניחים במעבד מזון/קוצץ מזון/מעבד מזון, ורסקי עד שהתערובת חלקה.
  4. הוסיפי מעט מים/פורמולה/חלב אם כדי לדלל, ותתחילי לרסק למרקם נוזלי.
  5. ניתן גם לקלף את כמות הבטטה הרצויה, לחתוך לקוביות ולאדות/לבשל בסיר.
    ואז לבצע את השלבים 3, 4.
  6. בתאבון!

תפוחים

ויטמינים: C, A, חומצה פולית.

מינרלים: אשלגן, מגנזיום, סידן.

  1. קלפי את התפוח, הוציאי את הגרעינים, וחתכי לפרוסות.
  2. לאדות/לבשל בסיר עם מים (לשים כמות של מים שמכסה מעט את התפוחים), עד שהם רכים.
  3. מניחים במעבד מזון/קוצץ מזון/מעבד מזון, ורסקי עד שהתערובת חלקה.
  4. הוסיפי ממי הבישול שנשארו במידת הצורך, כדי לקבל מרקם נוזלי.
  5. בתאבון!
  6. בהמשך הדרך ניתן להוסיף קורט של קינמון לשדרוג הטעם.

טיפ: את יכולה גם לקנות צנצנת של רסק תפוחים טבעיים מהסופר. עם זאת, ודאי שאת קונה רסק תפוחים טבעיים. קראי את התוויות אם את לא בטוח. המרכיבים צריכים להיות רק תפוחים ומים או רק תפוחים. ישנן חברות שיכולות להוסיף חומצה אסקורבית (ויטמין C) או חומצת לימון לרסק תפוחים הטבעי שלהם, זה בסדר גמור.

מלח וסוכר לא נחוצים בעת ביצוע מזון לתינוקות. השמטי פריטים אלה, רצוי בכל עת, בארוחות של תינוקך. תבלינים אחרים כגון קינמון, אבקה שום, פלפל וכו' ניתן להתחיל לתת בהמשך נדרך, כאשר תינוקך כבר אוכל מזון מוצק סביב גיל 7 חודשים.

תקנון | מדיניות החזרה

טעימות ראשונות : Welcome !

Authorize

שחזור סיסמה

הרשמה