Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

גמילה תוך כדי תנועה

מחית נקטרינה, מנגו ותפוח

מרכיבים למנה אחת:

  • תפוח אחד – 1
  • חצי מנגו – 1/2
  • נקטרינה אחת – 1
  • כפית טחינה גולמית – 1

הוראות הכנה:

חותכים את הפירות לחתיכות גדולות בכדי שיהיה לנו קל לטחון.

טוחנים הכל ביחד עד שמקבלים מחית ללא חתיכות פרי.

מתאים לתינוקות מגיל 6 חודשים.

מאוד חשוב שהפירות יהיו טריים, לבדוק טוב טוב את הפירות לפני הכנת המחית.

כמה מילים על הפירות שהתינוקות שלנו מקבלים:

התפוח שכולנו מכירות ויודעות כמה הוא בריא, לא בכדי נאמר המשפט "תפוח אחד ביום מרחיק את הרופא", אז אדרבא על מחית.

הידעתם כי תפוח הוא אחד הפירות הכי טעימים ופופולריים בעולם.

קיימים למעלה מ-7,000 זנים ברחבי העולם של הפרי הטעים הזה, הם בעלי מגוון צבעים והעיקריים הם ירוק, אדום וצהוב.

קליפתו של ה-תפוח אמנם דקה אך היא מוצקה, לכן צריך לרסק אותו היטב, הפרי עצמו דחוס ושופע במיץ והוא מתרכך בתהליך הבשלות שלו.

ערכיו התזונתיים של התפוח: תכונות נוגדות חמצון חזקות, אשלגן, רמות גבוהות של סיבים תזונתיים, ויטמין C, ויטמין B6, ניאצין – B3.

המנגו הטרופי – תכונות רבות –  שיפור חילוף החומרים, עשיר במינרלים, ויטמיני B, חומצה פולית, נאצין, מגנזיום, סידן, אשלגן ואבץ.

המנגו עשיר מאוד ויטמין C – הרבה יותר מתפוז, ויטמין C כידוע הכרחי למערכת חיסון בריאה וחזקה, ומתפקד גם כנוגד חימצון חשוב. במנגו יש גם כמות יפה מאוד של ויטמיני B – המסיעים גם הם בחיזוק מערכת החיסון.

המנגו טוב לבריאות העיניים מכיוון שהוא עשיר בויטמין A החיוני לבריאות ולתפקוד הראיה. במנגו אחד יש כרבע מכמות ויטמין המומלצת ליום לאדם מבוגר, אחת כמה וכמה לתינוקות. בנוסף, מנגו מכיל שני נוגדי חמצון עוצמתיים בשם לוטאין וזאקסנטין  החשובים גם הם לבריאות העיניים.

פרי הנקטרינה נחשב למקור מצוין לאבות המזון החשובים. סגולותיה הבריאותיות של הנקטרינה ידועות כבר מהעבר, והסינים צרכו את הפרי שגדל חופשי כגידול בר בחלקי המדינה השונים. כאמור, אחד מקיסרי סין כינה את הנקטרינה בשם "נקטר האלים" בשל הטעם העשיר, המרקם הייחודי והתכונות הבריאותיות שלו. פרי הנקטרינה עשיר גם בחומצות שומן בלתי רוויות כמו אומגה 6 ואומגה 9.

בתאבון

*המידע אינו בא להחליף ייעוץ עם רופא הילדים שלך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *