הוספת תבלינים ועשבי תיבול לעולם של תינוקך

כאשר את מכינה מזון תוצרת הבית לתינוקך, את משלבת טעמים ומרקמים שונים עבור תינוקך, ובוחרת עבורו את הרכיבים הטובים מכולם. יש לך הזדמנות להשתמש במגוון רחב יותר של חומרים ממה שנמצא במזון מסחרי לתינוקות. מרבית החברות של מזונות לתינוק לא משלבות עשבי תיבול בצנצנות שלהם, וזה באמת חבל. נצלי את הרבגוניות של המזון לתינוקות תוצרת הבית והשתמשי בתבלינים ועשבי תיבול כדי להעשיר את מזונו של תינוקך. זוהי דרך נפלאה לעזור להרחיב את בלוטות הטעם של תינוקך, ולהרגיל את תינוקך לטעמים של המאכלים של המשפחה.

 

מדינות רבות בעולם, חושפות את תינוקן בשלב מאוד מוקדם לתבלינים. בהודו למשל, מוסיפים קצת תבליני קארי למזונותיו של התינוק בגיל מאוד צעיר. בתאילנד, משלבים לעיתים קרובות חלב קוקוס, עשב לימון, תמר הודי, ואפילו צ'ילי כאשר הם מאכילים את התינוקות שלהם מזון מוצק. תינוקות בדרום אמריקה נחשפים לטעם של עשבי תיבול נפלאים ותבלינים כמו כמון, כוסברה, פלפלים ואפילו צ'ילי!

 

מתי מומלץ להוסיף עשבי תיבול ותבלינים למזון תינוקות?

ממליצים להתחיל לחכות עד גיל 8 חודשים או יותר על מנת לחשוף את תינוקך לתבלינים ועשבי תיבול. המלצה זו נועדה כדי להימנע מבעיות עיכול, ולעיתים מתגובות אלרגיות אפשריות. אם לתינוקך אין בעיה עם המזונות המוצקים, אוכל כמו שצריך, ולא קיימת שום בעיית עיכול, אז תתחילי עם התבלינים! כמו כל מזון חדש, מומלץ לבצע את "כלל 3 ימים" כאשר את חושפת את תינוקך לתבלינים ולעשבי תיבול חדשים. כמו תמיד, במידת הצורך את יכולה לשוחח עם אחות טיפת חלב או רופא הילדים שלך בנוגע למתן תבלינים ועשבי תיבול לתינוקך.

ישנן אסכולות שאומרות, שבזמן הנקה, מועברים ברך האם כל מיני רכיבים, וחלק מהם הם גם טעמי עשבי תיבול ותבלינים, כך שתינוקות יונקים כבר טעמו עשבי תיבול ותבלינים, דבר שמפתח את הטעם למזונות.

אילו סוגים של תבלינים ועשבי תיבול את יכולה להוסיף למזון של תינוקך?

לעיתים קרובות, כאשר אנחנו חושבות על הוספת משהו למזון שאנו מכינים עבורנו, ולילדים הגדולים שלנו, הפריטים הראשונים שעשויים להגיע מהמוח הם סוכר ו/או מלח. לעיתים רחוקות אנחנו חושבות על הוספת עשבי תיבול ותבלינים לאוכל שלנו ולאוכל של ילדנו, במיוחד לאוכל של תינוקך.

טרי או מיובש, הסוגים של עשבי תיבול ותבלינים שאת יכולה להוסיף למזונו של תינוקך הם לגמרי תלויים בך. אני הייתי ממליצה לך להשתמש בכל התבלינים ועשבי התיבול המשמשים בדרך כלל בעת בישול מזונות עבורך ועבור הילדים הגדולים שלך. שימוש בתבלינים ועשבי תיבול במזונות של תינוקך זה דרך מצוינת להציע טעמים מעניינים ללא שימוש בסוכר או במלח. למרות שגם ככה זה לא מומלץ להוסיף מלח או סכור לאוכל של תינוקך. אני מעדיפה להוסיף כמה דברים כדי "לתבל" את טעם האוכל של תינוקך.

 

הנה כמה רעיונות לעשבי תיבול ותבלינים מצוינים שאת יכולה לנסות:

פלפל שחור
שום כתוש או אבקה
בזיליקום
רוזמרין
שמיר
אורגנו
גרידת קליפת לימון
קינמון
נענע
אגוז מוסקט
ג'ינג'ר
כמון
כורכום
והרשימה עוד ארוכה !

התבלינים שצוינו לעיל יכולים בשמחה להתווסף למזונות של תינוקך. אם הארוחות המשפחתיות שלך כוללות הרבה עשבי תיבול ותבלינים, הכירי גם אותם לתינוקך, זה חשוב. הוספת התבלינים הטעימים האלו, לא צריכה להתרחש כאשר הקטן שלך הופך להיות פעוט. חשיפה מוקדמת לתבלינים עלולה יום אחד לגרום לך לחשוב: "וואו, מעולם לא השתמשתי במלח או בסוכר בהכנת מזון לילדים שלי"! תארי לעצמך ילד שאיננו צריך ממתיקים מלאכותיים, כדי לעודד לו את התיאבון או לגרות את בלוטות הטעם.

דוגמאות נוספות לתיבול מזון לתינוקות

נסי חלק מההצעות הללו, ושלבי אותם כחלק מהתפריט היומיומי של תינוקך.

פירות

תפוח: השתמשי בקינמון, אגוז מוסקט, פלפל אנגלי, וניל, ג'ינג'ר.
אגס: השתמשי בג'ינג'ר, קינמון, טפטוף של וניל או אפילו נענע.
בננות: השתמשי בקינמון, ג'ינג'ר, פלפל אנגלי, וניל.

חלב

יוגורט נקי: השתמשי בנענע, קינמון, אגוז מוסקט, וניל, ג'ינג'ר, פלפל אנגלי, הל.

ירקות

בטטה: השתמשי באגוז מוסקט, קינמון ו/או הל.
דלעת: השתמשי בקינמון, אגוז מוסקט, ג'ינג'ר וקורטוב של וניל.
גזר: השתמשי בבזיליקום ושום. גזר אפוי עם קינמון – מעדן.
שעועית ירוקה: השתמשי באבקת שום.
תפוח אדמה: השתמשי עם שמיר או שום.
דלורית: השתמשי בקינמון, אגוז מוסקט, פלפל אנגלי, ג'ינג'ר.

דגנים

פסטה: השתמשי באורגנו, שום, בזיליקום.
שיבולת שועל או כל דגן אחר: השתמשי בפירות, בקינמון, אגוז מוסקט, קורטוב של וניל.
אורז: השתמשי בקינמון, אגוז מוסקט, קורטוב של וניל, הל, ג'ינג'ר.
קינואה (מתוקה): השתמשי בקינמון, אגוז מוסקט, קורטוב של וניל, הל, ג'ינג'ר למתיקות.
קינואה (מלוחה): השתמשי באבקת שום, פלפל, אבקת בצל, בזיליקום, אורגנו ואחרים.

בשר או תחליפי בשר

השתמשי: בקינמון ו/או כוסברה
אבקת שום ובזיליקום
גרידת לימון ופלפל
בזיליקום ואורגנו
שום ופלפל
מרווה, רוזמרין ותימין
אבקת בצל ופלפל
קליפת תפוז

*המידע אינו בא להחליף ייעוץ עם רופא הילדים שלך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *