טעימות ראשונות מה זה אומר?

המטרה העיקרית היא לחשוף את תינוקך לטעמים, מרקמים, סוגים שונים של אוכל, לפני שמתחילים בכלל לתת לו אוכל בכמות אשר תחליף בהמשך את ההנקה או הפורמולה. חשוב לציין כי התוספת של הטעימות למהלך היום לא מחליפה שום מנה אשר מאוד חיונית לתינוקך, אלא רק למטרת החשיפה. כך שתינוקך לא מפסיק לקבל את ההנקה או הפורמולה, הטעימות מתבצעות במקביל.

תדמייני מסעדה בה האוכל מוגש בדוגמיות ומכל דוגמית ניתן לטעום עם כפית עד שלוש פעמים בכמות מזערית, ובנוסף לכך הדוגמית היא בצורת נוזל הדומה במרקמה למים. ככה צריך להיראות גם נושא הטעימות.

ממליצים לתת טעימה מכל ירק או פרי בכמות מזערית שבחרת במשך יומיים עד שלושה ימים, כדי לראות שאין סימני אלרגיה ואז לעבור לירק או לפרי הבא. עדיף לתת את הטעימה בשעות הבוקר, כדי שאנחנו נהיה ערניות לגבי תופעות לוואי מיוחדות אחרי מתן הטעימה. כמו כן, ניתן לתת את הטעימה קצת לפני ההנקה או הבקבוק, היות ויש תינוקות שזה פותח אצלם את התיאבון ואז הם לא יהיו רגועים עד ההאכלה.

ההמלצה שלי היא להתחיל עם ירקות, היות ופירות מתוקים לרוב והתינוק נהנה לאכול מהם ועלול לבקש עוד.
לא צריך בשלב הראשון לקנות את כל השוק, ניתן לקנות ירק אחד מכל סוג וגם לא חייבים הכל מהכל בתור התחלה, וכנ"ל לגבי הפירות.

 

ירקות

בשלב הראשון ניתן לחתוך רק חתיכה קטנה מהירק, כך שיספיק בכמות לימי הטעימות, ולבשל אותו, כדי שיהיה רך מאוד. רצוי לאדות את הירק, היות וככה נשמרים הערכים התזונתיים של המזון. למרות שגם ניתן להשתמש בסיר בישול.

לאחר האידוי, צריך לרסק את הירק בבלנדר, קוצץ מזון, או בכל דרך אחרת, ולהוסיף מים שעברו הרתחה, כך שזה יהיה נוזלי, ממש כמו מים, על מנת שתינוקך יוכל לבלוע בקלות את הטעימה מבלי להיחנק על הדרך.

חלק ממה שהכנת תתני לתינוקך בטעימה, וחלק ניתן לשמור במקרר לטעימה בפעם הבאה. כמובן, צריך לשמור על האוכל בקופסה שומרת טריות, ליום עד יומיים, אחרת זה מאבד מהערך התזונתי וכמובן זה גם מתקלקל.

פירות

היות ופירות ניתן לאכול בצורתם הטבעית, אין צורך לאדות או לבשל אותם לפני, אפשר פשוט להכניס אותם לבלנדר עם מים מורתחים ולרסק אותם באותה הדרך. ההבדל הוא שלא ממש ניתן לשמר את הפירות המרוסקים ליום למחרת, הם מתקלקלים די מהר ומאבדים את הערך התזונתי שלהם. לכן, מומלץ להכין כמות טרייה יום יום, או להקפיא את הפירות לאחר שלב הריסוק.

הרגלי אכילה

כדי ליצור הרגלי אכילה נכונים להמשך הדרך, מומלץ להושיב את תינוקך על טרמפולינה או על כיסא אוכל בזווית של כמעט ישיבה, לשים סינר, ולתת את הטעימה, אפילו שזה בסך הכל 2-3 כפיות, בתוך צלחת עם כפית. זה יוצר קונוטציה חיובית לתינוקך, וכך הוא לומד לקשר בין כל הדברים להרגלי אכילה נכונים. זו רק המלצה, את יכולה גם לתת לתינוקך את הטעימה עם אצבע כשהוא יושב עליך.
ישנם תינוקות שבזמן האוכל מאוד עסוקים בלתפוס את הכפית, או את הצלחת, או לשחק עם הסינר, כך שלא נוח להאכיל בצורה הזאת, אני ממליצה לך לתת לתינוקך משחק קטן עשוי מפלסטיק (שיהיה קל לנקות אותו) בזמן ההאכלה, כך שתוכלי להאכיל בזמן שיש לו משהו בידיים.

תיבול האוכל

תינוקך לא אנין טעם, ואין צורך לתבל שום דבר בתור התחלה, חשוב מאוד שהאוכל יוגש בצורתו הטבעית, על מנת לבדוק את נושא האלרגיות, וגם לא צריך להרגיל אותו מההתחלה לטעמים מלוחים, מתוקים, חמוצים, וכו', הרי לירקות ולפירות בעצמם יש טעם.
לאט לאט הוא יתחיל לאכול  את האוכל שאת מבשלת, ולהיות חלק פעיל מארוחות משותפות.

בהמשך הדרך, לאחר שנתנו מספיק טעימות מכל ירק ופרי, ניתן לשלב בינהם.

*המידע אינו בא להחליף ייעוץ עם רופא הילדים שלך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *